Since 1985

Föreningen grundades 1985 som en sektion i Bergsbykyrkan under namnet Bergsbykyrkans Frisbee Sällskap, BFS. I samband med detta så byggdes en bana, Kyrkbanan, med 9 kedjehål vid Bergsbykyrkan. Sedan början på 1990 har vi jobbat målmedvetet för att bygga upp verksamheten i och omkring klubben. 1998 påbörjades byggandet av en 18-hålsbana, Discgolf Terminalen, i Bergsbyn, som stod spelklar våren 2003. I Februari 2003 så blev Skellefteå Discgolf en helt fristående förening. Under åren har vi arrangerat både större och mindre tävlingar, däribland ordnas varje år en regional tävling i Norrlandstouren.

Under åren har många talanger skolats fram i klubben och tagit segrar i regionala, nationella och internationella tävlingar.

72 Hål

Styrelsen